Rawfood-nieuws

'Appels, druiven en peterselie tegen leukemie'

Uit onderzoek onder leiding van celbioloog Maikel Peppelenbosch van het Universitair Medisch Centrum GroningenApigenin, blijkt , een stof voor te komen in onder meer appels, druiven en peterselie,die de groei van twee typen leukemiecellen tegen gaan. .

Volgens Peppelenbosch bewijst zijn ontdekking dat het eten van groente en fruit een beschermend effect heeft op het ontstaan van kanker. Het was al bekend dat vegetarische voeding gezond voor de mens was in strijd tegen kanker. Apigenin zorgt ervoor dat leukemie minder snel groeit. ,,Het vermindert namelijk de overlevingskansen van cellen in twee cellijnen die lijken op respectievelijk myeloïde en erythroïde leukemiecellen'', aldus de onderzoeker.

De stof heeft echter een keerzijde: ze zou ook verantwoordelijk zijn voor het resistent worden van leukemiecellen tegen chemotherapie. Dat maakte het UMCG donderdag bekend
Aan de andere kant vermindert apigenin het effect van het bekende chemotherapiemedicijn vincristine in leukemiecellen. De onderzoekers raden leukemiepatiënten af om grote hoeveelheden capsules met apigenin te slikken. ANP

rawfood-nederland nl


Share |

























 

 


Copyright © rawfood-nederland.nl
 
website counter