Rawfood-nieuws

Granaatappelsap verhoogt potentie
Wie kampt met erectieproblemen hoeft volgens Amerikaanse onderzoekers niet meteen naar medicatie te grijpen. Dagelijks een glas granaatappelsap drinken kan ook wonderen doen. Het sap is namelijk rijk aan antioxidanten. Die stimuleren de bloedtoevoer naar de penis en kunnen zo erectieproblemen aanzienlijk beperken of zelfs de wereld uit helpen, zo ontdekten de vorsers. Lees meer •


Veel groenten en fruit werkt alleen bij niet-rokers goed tegen dikkedarmkanker
Mensen die veel groente en fruit eten, blijken 20 tot 25% minder kans te hebben op het ontwikkelen van dikkedarmkanker dan mensen die dit weinig doen. Dit geldt echter alleen voor mensen die niet roken.  Lees meer •


Minder kinderkanker met regelmatig groente en fruit
Het regelmatig eten van groente en fruit, zoals bananen en sinaasappelen, gedurende de eerste twee levensjaren vermindert de kans op leukemie met 50% bij kinderen tussen de 2 en 14 jaar.
 Lees meer •


Sinaasappel, mango, peer en broccoli: meeste vezels
Wie van fruit houdt en van vezels doet er goed aan sinaasappels te eten. Ook de mango en de peer zijn in dit opzicht niet te versmaden. Deze vruchten bevatten per portie meer dan drie gram vezels.
 Lees meer •


Zonnebloempitten ontkiemen: simpel, gezond en lekker
Een heel jaar door kunnen zaden tot ontkieming worden gebracht. Nagenoeg alle eetbare zaden en pitten kunnen gebruikt worden voor ontkieming.  Lees meer •


Bramen en granaatappels: best opneembare antioxidanten
Een studie van de Cornell Universiteit geeft aan dat bramen een groter voordeel hebben dan bosbessen vanwege de antioxidanten, wat te wijten is aan de manier waarop menselijke cellen voedingsstoffen van vruchten opnemen. Dr Rui Hai Liu van de Cornell Universiteit heeft een cellulaire test ontwikkeld om de absorptie van antioxidanten uit voeding in de cellen te meten. In een recente studie heeft Dr Liu 25 veel voorkomende vruchten getest.  Lees meer •


Druivenpittenextract bestrijdt leukemie
Volgens onderzoekers aan de universiteit van Kentucky heeft extract van druivenpitten de kracht om in het laboratorium leukemiecellen te doden. Zij vonden dat binnen 24 uur 76% van de cellen gedood waren na blootstelling aan het extract. Ook onderscheiden de onderzoekers het celsignaal dat voorkomt in dit traject van oorzaak en gevolg, zij ontdekten dat het extract JNK, een proteďne dat de celdoding reguleert, activeert.  Lees meer •


Frambozen en bosbessen maken je slimmer
Het ingrediënt resveratrol in o.a. frambozen en bosbessen stimuleert de bloedtoevoer naar de hersenen, waardoor je beter kunt nadenken. Dat blijkt uit recent onderzoek.  Lees meer •


Wekker die op fruit loopt
Fris en fruitig wakker worden met deze "fruit-wekker"!
 Lees meer •


Wortels verlagen risico op hart- en vaatziekten
De consumptie van wortelen en bladgroenten, waarin bčta-caroteen voorkomt, verlaagt het risico op hart- en vaatziekten. Dat blijkt uit onderzoek aan Wageningen Universiteit.  Lees meer •


<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende >>

























 

 


Copyright © rawfood-nederland.nl
 
website counter